Veelgestelde vragen | Online afspraak maken en digitaal ondertekenen

Wat is digitaal ondertekenen via iDIN?

Met iDIN kunt u makkelijk stukken digitaal ondertekenen. Dit doet u met uw inlog van uw eigen bank. U identificeert zich namelijk met uw gegevens die zijn gecontroleerd door de bank.

Welke gegevens worden via iDIN gedeeld?

Met iDIN worden alleen persoonsgegevens zoals bekend bij uw bank (naam, geboortedatum en adres) verstrekt. Wij krijgen via iDIN geen inzage in uw financiële gegevens, zoals saldo- en betaalgegevens. Deze gegevens worden pas aan ons doorgegeven als u hier toestemming voor geeft.

Met welke banken kunt u gebruik maken van iDIN?

De volgende banken maken ondertekenen via iDIN mogelijk: ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Rabobank, RegioBank, SNS en Triodos Bank.Bankiert u niet bij één van deze banken? Neem dan contact met ons op. iDIN is alleen mogelijk met een particuliere bankrekening.

Let op: bij ABN AMRO kunt u de elektronische handtekening alleen gebruiken als u deze dienst hebt aangezet. Ga in Internet Bankieren naar uw privacyvoorkeuren om iDIN aan te zetten.

Wat moet u doen voor de online afspraak?

  • Lees de stukken goed door. Wij hebben de stukken per e-mail naar u gestuurd
  • Heeft u uw rekening bij ABN AMRO? Activeer iDIN via internetbankieren
  • Zorg voor een laptop of desktop. Een smartphone of iPad kunt u niet gebruiken
  • Zorg voor een goede internetverbinding via Google Chrome, Safari of Firefox. Internet Explorer of Microsoft Edge kunt u niet gebruiken
  • Zorg dat de webcam en microfoon zijn geactiveerd voor de desbetreffende browser. Klik hier voor uitleg hoe u dit doet in Chrome. Klik hier voor Safari.

Welke stukken moet u tijdens de online afspraak bij zich hebben?

  • De stukken die wij u per e-mail hebben gestuurd
  • De Inlogmiddelen van de bank. Zoals uw smartphone, kaartlezer en bankpassen van uw persoonlijke bankrekening(en)

Waar moet u zich aan houden tijdens de online afspraak?

  • Betreed de videocall 10-15 minuten van tevoren om eventuele problemen tijdig op te kunnen lossen
  • Toegang tot de videocall is uitsluitend bestemd voor de personen die door ons zijn uitgenodigd.
  • Het is niet toegestaan dat personen die niet zijn uitgenodigd zich in dezelfde fysieke ruimte als u bevinden tijdens de videocall.
  • Het is mogelijk dat u vanuit twee verschillende fysieke locaties aan de videocall deelneemt.

Hoe ondertekent u via iDIN? 

Tijdens de online afspraak ontvangt u van ons een tekenlink en scant u de QR-code op het scherm met uw smartphone of tablet. Nadat u iDIN heeft afgerond op uw smartphone of tablet gaat u terug naar het scherm op uw computer. Alleen dan kunt u ondertekenen succesvol afronden.

Doet u dit niet? Dan is het ondertekenen niet gelukt.

Hoe weet u of het ondertekenen is gelukt?

U weet dat de ondertekening is gelukt als u in uw mail het digitaal ondertekende document en het transactiebewijs ontvangt. Controleer uw spambox als u niets heeft ontvangen. Deze e-mails zijn voor uw eigen administratie en hoeft u niet aan ons te sturen.
Heeft u problemen met het ondertekenen via iDIN? Neem dan contact met ons op.