Met iDIN kunt u makkelijk stukken digitaal ondertekenen. Dit doet u met uw inlog van uw eigen bank. U identificeert zich namelijk met uw gegevens die zijn gecontroleerd door de bank.
Met iDIN worden alleen persoonsgegevens zoals bekend bij uw bank (naam, geboortedatum en adres) verstrekt. Wij krijgen via iDIN geen inzage in uw financiële gegevens, zoals saldo- en betaalgegevens. Deze gegevens worden pas aan ons doorgegeven als u hier toestemming voor geeft.
De volgende banken maken ondertekenen via iDIN mogelijk: ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Rabobank, RegioBank, SNS en Triodos Bank.Bankiert u niet bij één van deze banken? Neem dan contact met ons op. iDIN is alleen mogelijk met een particuliere bankrekening.
Let op: bij ABN AMRO kunt u de elektronische handtekening alleen gebruiken als u deze dienst hebt aangezet. Ga in Internet Bankieren naar uw privacyvoorkeuren om iDIN aan te zetten.
Tijdens de online afspraak ontvangt u van ons een tekenlink en scant u de QR-code op het scherm met uw smartphone of tablet. Nadat u iDIN heeft afgerond op uw smartphone of tablet gaat u terug naar het scherm op uw computer. Alleen dan kunt u ondertekenen succesvol afronden.
Doet u dit niet? Dan is het ondertekenen niet gelukt.
U weet dat de ondertekening is gelukt als u in uw mail het digitaal ondertekende document en het transactiebewijs ontvangt. Controleer uw spambox als u niets heeft ontvangen. Deze e-mails zijn voor uw eigen administratie en hoeft u niet aan ons te sturen.
Heeft u problemen met het ondertekenen via iDIN? Neem dan contact met ons op.